Αυτή η ενότητα απευθύνεται στους μοτοσικλετιστές και γενικά σε κατόχους μοτοσικλέτας. Είτε η μοτοσικλέτα για εσάς είναι το μέσο στις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου είτε ένα βασικό εργαλείο στη δουλειά και την καθημερινότητά σας, πρέπει να προσέχουμε κάποια πράγματα για την καλή λειτουργία της.   Ένα από αυτά είναι ο κεντρικός διακόπτης, η κλειδαριά του ρεζερβουάρ, της σέλας ίσως της μπαγκαζιέρας μας κτλ.Λόγω της ιδιαιτερότητας που έχει η μοτοσικλέτα να είναι οι μηχανισμοί της εκτεθειμένοι στον εξωτερικό χώρο, επομένως να βρέχεται και να ταλαιπωρούνται πολύ περισσότερο από τους μηχανισμούς ενός αυτοκινήτου, θέλουν ακόμα μεγαλύτερη προσοχή.

Βασικές συμβουλές για τις κλειδαριές της μοτοσυκλέτας μας :   

  • Να έχουμε πάντα δύο κλειδιά
  • Να μην έχουμε πολλά κλειδιά, βαριά μπρελόκ κτλ. μαζί με το κλειδί της μηχανής, διότι με το βάρος , τους κραδασμούς και τις αλλαγές κλίσεων  του οχήματος θα δημιουργήσουν μεγάλη φθορά στο κεντρικό διακόπτη μας.
  •  Να λιπαίνουμε την κλειδαριά μας για την καλή λειτουργία της. Εδώ να τονίσουμε τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν να είναι αντισκωριακό σπρέυ χωρίς να περιέχει γράσο, αν πραγματοποιούμε την λίπανση σχετικά συχνά να ψεκάζουμε το κλειδί μας, αν όχι τόσο συχνά ψεκάζουμε μέσα στην οπή που μπαίνει το κλειδί σπρώχνοντας το λαμάκι προστασίας με το κλειδί μας και χρησιμοποιώντας το σωληνάριο που όλα τα επώνυμα σπρέι διαθέτουν εισχωρούμε το σπρέι μέσα στην κλειδαριά (προσοχή μετά από αυτό τον τρόπο λίπανσης για κάποιο διάστημα χρήσης  θα λερώνεται το κλειδί μας από τις βρωμιές που θα διώχνει ο διακόπτης)
    Εάν δεν τηρηθούν όλα αυτά και βάση ότι κάποιοι κατασκευαστές και κάποια μοντέλα έχουν παθητικότητα στα σημεία των κλειδαριών, το πρώτο δείγμα είναι το κλειδί να δυσκολεύεται να πάει από τη μία θέση στην άλλη (on , off , κλείδωμα τιμονιού) και να αναγκαζόμαστε να κουνάμε το κλειδί για να πραγματοποιηθεί η λειτουργία της κλειδαριάς.

Προσοχή: Σε αυτό το σημείο το διακόπτη μπορούμε ακόμα να τον σώσουμε με μια δικιά μας τεχνική επέμβαση στη κλειδαρια.

Εάν περάσει αυτό το στάδιο φθοράς, έρχεται το πρόβλημα που  ενώ ο διακόπτης είναι ανοικτός το κλειδί μας βγαίνει, κάτι που είναι άκρως επικίνδυνο σε μία μοτοσικλέτα από πολλές απόψεις.

Έχοντας φτάσει η φθορά του  διακόπτη σε αυτό το σημείο πάλι υπάρχει λύση, αλλά είναι πιθανόν να χρειαστούμε δεύτερο μεταχειρισμένο διακόπτη που εμείς θα προσαρμόσουμε να λειτουργεί με τα είδη υπάρχον κλειδιά της μοτοσυκλέτας σας.

Τέλος να αναφέρουμε ότι υπάρχει λύση εάν χάσετε όλα τα κλειδιά της μοτοσυκλέτας ή αν κάποιος προσπαθήσει να την παραβίασει και κάνει ζημιά σε κάποια απο τις κλειδαριές σας, και στις δύο περιπτώσεις χωρίς να χρειαστεί αγορά άλλης κλειδαριάς επαναφέρουμε την καλή της λειτουργία.